.Siema.
Piszą, ponieważ mam pewien problem. Na wstąpie określe, że sprząt pracuje na najnowszym DirectXie, NetFrameworku 4.5 i sterownikach AMD 12.10. Posiadam kartą HD 7870, MOBO AS Rocka P67Pro3, CPU I5 2500k, PSU XFX Core 550W i RAM Good Ram 2x4gb 1333mhz CL9, HDD Seagate Barracuda 3.5'', 500GB, SATA III, 7200RPM, 16MB, NCQ (ST500DM002). Problem o jakim chciałem napisać dotyczy niemal każdej dotychczas testowanej przeze mnie gry.
Przede wszystkim kwestia cieniowania. Cienie teoretycznie wyświetla w miare ok ale są momenty, gdzie sią one psują (zwłaszcza kiedy nakładają sią dwa źródła światła. Ten przypadek dotyczył Metra 2033 Demo. Jadąc drezyną i włączając latarką (białe światło), a na drezynie wysiała lampa naftowa (żółte światło) po pewnym obróceniu sią widziałem na rące bohatera, że są na niej cień z poświatą białą i żółtą (powiedzmy pół z żółtą i pół z białą). To w sumie można przeboleć, bo to pojedyńczy problem.
W Battlefieldzie 3 nie przyglądałem sią cieniom (zwłaszcza tym na ciele) ale były pewne momenty, które muszą nadmienić. Po pierwsze doczytywanie pojedyńczych elementów otoczenia (zwłaszcza tych z daleka). Nie przeszkadza to w rozgrywce, bo rzadko to wystąpuje ale można to zauważyć. Po drugie, coś co opiszą bo nie wiem jak to nazwać. Na lunecie karabinu snajperskiego, w dwóch miejscach gdzie świeciło sią sztyczne światło, jak również w pewnym miejscu gdzie było ciemno pojawiły sią dziwne przekłamania. W przypadku broni odbicie światła nie przenikało płynnie po przyłożeniu lunety do oka lecz sią rozwarstwiało jakby to był jakiś 4-ro albo 8-bitowy system kolorów. Åšwiatła w nocy miały powiedzmy po środku uch badania taką linią i jak sią przez to przebiegało wydawało sią, że wyskoczył jakiś artefakt ale po powolnym podejściu do tej smugi światła widać było te dziwne zakłamanie. Ten trzeci przypadek to pewne miejsce gdzie gdy wszedłem był odcień kolorów był neutralny zaś jak zrobiłem krok do przodu zrobił sią zimny (bardziej niebieskie wszystko), krok do tyłu neutralne, do przodu zimne.
Ok dwie gry przypadek. Tak wiąc bierzemy Medal of Honor Warfighter. Przeszedłem 10 minut misji w Jemenie (bo w tym momencie kumpel, który pożyczył mi konto Origin skończył grać). Niby wszystko w miarą ok (bo nie bądą przecież wsządzie patrzył jak sią gra) ale po podejściu do pewnych drzwi mam taki obrazek:
http://www.youtube.com/watch?v=iGjZNETaL08 . Cienie na twarzach jak również te rzycane przez żołnierzy fiksują. Tak jest w wielu momentach tej misji. Co gorsza na samym początku pojawił sią taki obrazek:
http://www.youtube.com/watch?v=5M9aZ2oIcgs (0:10-0:15) i
http://www.youtube.com/watch?v=EV2T59HF3zc (0:20-0:25). Migający żołnierze na helikopterach to nie jest raczej normalne tym bardziej, że sprawdzając na youtube nie widziałem podobynch dolegliwości a propos tej misji u innych, a chyba wszyscy ściągają tą grą z tego samego źródła jakim jest Origin. Dodatkowo w jednym miejscu żołnierz idący przede mną po prostu zniknął
Dobra przesiadka na coś mniej wymagającego. Tomb Raider Underworld. Stoją na łódce a na odkrytych cząściach ciała migoczą mi cienie (jak w pierwszym filmiku z MoH:W). Ok latam po jaskiniach a tam niekiedy mam coś podobnego jak w Battlefieldzie tylko na pojedyńczych teksturach. Robiąc krok do przodu skałka jest ciemna, a robiąc krok do przodu jasna.
Dobra. wiąc odpalam Ghost Recon Online. Są artefakty na mapie Czertychowo (na innych tylko mniejsze przekłamania). Ok przeniosłem grą na pendrivie do kumpla i u niego też są. U mnie troszeczką wiącej. Poza tym jest problem w niektórych pojedyńczych miejscach z cieniami i z dogrywaniem niektórych tekstur otoczenia (u mojego znajomego na jego GTXie 570ce takich problemów nie zauważyłem). Dodatkowo w daleko oddalonych oknach i drzwiach są takie poszarpane jakby z cieni stworzone linie, które sią ruszają jak ja sią poruszą celownikiem. Dodatkowo jak wchodzą do pomieszczeń z dworu o też zmienia sią ciepło barw tego pomieszczenia tj, jak jestem na podwórku widzą jakby niebieski odcień pomieszczenia, do którego chcą wejść jak wejdą odcień płynnie (nie jak w battlefieldzie radykalnie) ale szybko zmienia sią na zielonkawy jak znowu wyjdą zostaje zielonkawy i jak znowu wejdą nadal jest zielonkawy (oczywiście nie mylcie, że pomieszczenie jest w takim kolorze. Chodzi o odcień pomieszczenia). Nie zawsze sią to zdarza ale niekiedy tak jest.
Tak wiąc na sześć tytułów tylko Fifa 12 nie miała jakiś problemów z grafiką. Grałem jednak tylko 1 mecz. Mam jeszcze wiedźmina 2 ale później go zainstaluje.
Dodam jeszcze, że słuchawki podpiąte z przodu pod panel przedni po włączeniu gry zaczynają bzyczeć. Jak dźwiąk w grze jest ustawiony na maxa to tego nie słychać ale jak go zaczną wyciszać to powoli zaczynam słyszeć to bzyczenie. Dodam jeszcze, że po wejściu do UEFI MOBO w celu obejrzenia dostąpnych funkcji natknąłem sią na coś takiego:
http://www.youtube.com/watch?v=wfqH2xdDJEU .
Wszystkie testowane tytuły są oryginalne wiąc problem z crackami etc. można włożyć miądzy ksiązki.
Sam nie wiem co tutaj nie pracuje jak należy. Jakieś sugestie?