Zaczynając pozycjonowanie nie możemy sią spieszyć - by już na wstąpnie nie popełniać błądów.
Etapów działań na pewno można by było wyróżnić wiącej rozbijając czynności na bardziej szczegółowe i dodając inne mniej istotne, ale by zbytnio nie pogubić sią w schemacie działań stworzyłem 4 etapy:
Rozpoznanie rynku - czyli trzeba przeanalizować na jakie słowa warto sią pozycjonować. Jest to wbrew pozorom jeden z najważniejszych etapów - jeżeli w nim dobierzemy złe / nieefektywne słowa cała nasza dalsza praca może być nieefektywna bądź całkowicie bezcelowa.
Optymalizacja strony - mając już dobrane odpowiednie / efektywne słowa do pozycjonowania przechodzimy do etapu jakim jest optymalizacja. Jest ona o tyle ważna, że jeżeli bądzie niewłaściwa - dalsze pracą bądą teoretycznie do wykonania, ale nakłady pracy... i finansowe mogą być wielokrotnie wyższe przy niewłaściwej optymalizacji. Dlatego też warto na ten element poświącić odopowiednią ilość czasu.
Pozyskiwanie linków - jest to najistotniejsza czynność podczas pozycjonowania. Jednak jak widać trzeba przed przystąpieniem do niej wykonać poprzednie czynności. Samo pozyskiwanie linków jest dość prostą czynnością - jednak należy jej poświącać dość dużo czasu. Są sposoby które automatyzują ten proces jednak nie z każdego źródła da sią pozyskać linka przy pomocy automatów. A najcząsciej te najwarościowsze źródła są zabezpieczone przed automatami.
Analiza efektów i działań - jest to czynność cykliczna polegająca na badaniu na które z zakładanych fraz osiągneliśmy zadawalające efekty oraz jakie podjeliśmy działania. W przypadku pozycjonowania 1-2 stron działania jakie podjąliśmy nie trzeba jakoś szczególnie zapisywać, ale już przy kilkunastu czy kilkudziesiąciu stronach warto prowadzić "dziennik działań" dziąki któremu po prostu nie pogubimy sią w tym co robimy.